Socialni partnerji, podpisniki kolektivne pogodbe za trgovinsko dejavnost, smo 19. oktobra 2017 sklenili Dogovor o celoviti ureditvi problematike delovnega časa v trgovinski dejavnosti v Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS), saj smo prepričani, da odprta vprašanja v zvezi z delovnim časom zaposlenih lahko celovito rešimo izključno na ravni dolgoletno kvalitetno vodenega socialnega dialoga.
V javni obravnavi je predlog Zakona o varstvu osebnih podatkov, ki v slovenski pravni red prenaša zahteve Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov. Bistvene zakonodajne spremembe glede na dosedanji Zakon o varstvu osebnih podatkov se nanašajo tako na splošne, kot na posebne določbe, kot tudi na področne ureditve.
Združenje malih trgovcev Slovenije (ZMTS), ki deluje v okviru PTZ, je organiziralo poslovno delegacijo na Hrvaško. Na Hrvaškem deluje Nacionalni trgovački lanac (NTL) in Ultragros, s katerimi smo prvi dan delegacije organizirali sestanek na Hrvatski komori. Po razgovorih je SLO delegacija naslednji dan obiskala proizvodnjo sokov (Sambi) v Bjelovaru in otroške hrane v Podravki (Koprivnica). Delegacija je bila s strani malih trgovcev sprejeta pozitivno, gre predvsem za navezavo z dvema verigama na Hrvaškem.
Tržni inšpektorat republike Slovenije (TIRS) je na GZS poslal obvestilo, da lahko člani predlagate vsebine k planu njihovega dela v letu 2018. Pripombe bodo zbirali do 16. oktobra 2017.
5. septembra 2017 je v prostorih GZS potekalo veliko pred jesensko mreženje podjetnikov različnih dejavnosti. Izveden je bil redni tedenski sestanek BNI KARANTANIJA v razširitveni obliki, saj smo ga organizirali na pobudo Združenja malih trgovcev Slovenije, ki deluje v okviru GZS PTZ in Sekcije trgovcev OZS. Udeležilo se ga je približno 50 podjetij, ki so bili povabljeni tudi na naslednje sestanke BNI KARANTANIJA. Predstavila se je skupina 22 ih podjetnikov z ostalimi udeleženci so pogovori potekali po sestanku in ob zajtrku. Druženje je bilo uspešno, saj so se ga udeležili tudi hrvaški predstavniki. Vsi so bili mnenja, da ga ponovimo.
V času od 7. septembra do 9. oktobra 2017, lahko sodelujete s ponudbo svojih izdelkov na LIDL ovi lojtrci domačih. Prilagam vabilo k sodelovanju direktorja nabave.
Rezervirajte si mesto in se preko spodnje prijavnice prijavite najkasneje do 1. septembra 2017. Novi znanci-nova izkušnja-več posla-posebne ugodnosti in nagrade -izjemna priložnost, ki je ne gre zamuditi! 5. septembra 2017 ob 6.50 zjutraj na GZS (dvorana A, 1. nadstropje) bomo organizirali največje pred-jesensko poslovno povezovanje. Cilj sestanka je namenjen izključno medsebojni pridobitvi poslovnih povezav. Na dogodku bodo prisotna uspešna podjetja iz več kot 25-ih različnih panog. Vsak udeleženec naj ima s seboj čim več vizitk. Jih potrebujete več? Sponzor dogodka Aero print, vam nudi ob tej priložnosti akcijsko ponudbo in sicer za vsak naročeni paket do 1. septembra, vam natisne dvojno količino vizitk (info@aeroprint.si ali 01 23 555 66).
V Uradnem listu RS št. 40, je bil dne 21.7.2017, objavljen Aneks št. 2 h Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije, ki velja od 22. julija. Spreminja besedilo sedmega odstavka 33. člena, ki delodajalcu nalaga, da v okviru 12-mesečnega obdobja delavcu omogoči kompenzirati presežek ur s prostimi urami, ki jih je opravil zaradi neenakomerne ali začasne razporeditve delovnega časa. V tarifni prilogi je spremenjeno besedilo 1. člena, ki določa najnižje osnovne plače za posamezne tarifne razrede, tako da se spreminjajo v dveh etapah: s 1.9.2017 in dodatno 1.3.2018 ter različno za posamezne tarifne razrede. Spremenjen je tudi 4. člen, ki določa nove višine povračil stroškov prehrane med delom.
Kljub temu, da trgovci, po ukinitvi Pravil pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, časovno niso več vezani na uvedbo razprodaje na prvi oziroma drugi delovni ponedeljek v juliju, v tem času vseeno praktično ni trgovca, ki se ne bi odločil za razprodajo ali drugo obliko znižanja cen. Tako tudi Tržni inšpektorat RS v času od 3. 7. 2017 dalje aktivno opravlja nadzor nad spoštovanjem zakonskih določil, ki urejajo to področje, skupaj z nadzorom otroških oblačil - vrvice in vezalke ter nadzorom glede označevanja tekstilnih izdelkov in obutve. Trgovci, ki se odločijo za uvedbo razprodaje, morajo spoštovati zlasti določbe Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) - 28. člen, in sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenost blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50%) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam.
Na podlagi devetega odstavka 8. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16; v nadaljevanjuZTro-1) nastane obveznost za obračun trošarine tudi takrat, ko se za drobno rezani tobak in cigarete zviša drobnoprodajna cena (DPC). Zaradi navedenega so osebe, ki imajo drobno rezani tobak in cigarete na zalogi zunaj trošarinskih skladišč, dolžne na dan pred zvišanjem DPC za drobno rezani tobak in cigarete, ki jih imajo na zalogi, opraviti popis ter davčnemu organu predložiti zapisnik o popisu ter obračun trošarine najpozneje 15. dan po popisu. Za potrebe zapisnika o popisu drobno rezanega tobaka oziroma cigaret se uporablja obrazec »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete«. Trošarina se plača najpozneje 60. dan po opravljenem popisu. Obračun trošarine iz zgornjega odstavka se davčnemu organu ne predloži, če je znesek trošarine, ki bi jo bilo treba obračunati, nižji od 10 evrov. V tem primeru se v zapisniku o popisu drobno rezanega tobaka oziroma cigaret, ki se predloži na obrazcu »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete« navede, da je znesek trošarine nižji od 10 evrov. V zvezi z navedenim vas obveščamo, da se bodo 11. 7. 2017 zvišale cene nekaterih cigaret blagovnih znamk Walter Wolf, JPS, Lucky Strike, Vogue in Rothmans. Razpredelnica s starimi in novimi DPC cigaret (Seznam drobnoprodajnih cen cigaret) se nahaja na spletni strani FURS. Glede na to, da se bo DPC cigaret spremenile 11. 7. 2017, morajo zavezanci opraviti popis zalog cigaret na dan 10. 7. 2017 in pristojnemu finančnemu uradu dostaviti zapisnik o popisu cigaret, ki se predloži na obrazcu »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak oziroma cigarete« do 25. 7.2017. Obveznost za plačilo razlike trošarine za znesek, ki je enaka ali višja od 10 evrov, zapade v plačilo na dan 8. 9. 2017. Plačilo se izvrši v dobro podračuna št. 01100-9991000033 – proračun države. Poleg številke 2/2 vplačilnega računa se na plačilnem nalogu obvezno navede tudi številko sklica, ki je določena z modelom 19: model 19, davčna številka plačnika - 08656. Pripomoček za izračun razlike trošarine bo dosegljiv na spletni strani FURS (Davki in druge dajatve, Trošarine, Novice). Po izpolnitvi navedenega pripomočka TRO-RAZ, se le-tega predloži FURS preko informacijskega sistema E-TROD, ki se nahaja na portalu e-Carina oz. se ga v papirni obliki pošlje pristojnemu finančnemu uradu. Do informacijskega sistema E-TROD zunanji uporabniki dostopajo preko portala e-Carina, ki je dostopen preko povezave https://ecarina.carina.gov.si. Vstop v portal e-Carina je možen samo uporabnikom, katerih digitalno potrdilo je prijavljeno v EPOS. Uporabnik vstopa v portal e-Carina na podlagi digitalnega potrdila in gesla, ki ga ob prijavi potrdila v podsistem EPOS prejme po elektronski pošti iz naslova edi.carina@gov.si. Podjetje, ki v podsistemu EPOS še nima prijavljenih digitalnih potrdil za osebe, ki bodo v njegovem imenu uporabljale aplikacijo E-TROD, mora predhodno določiti osebo (pooblaščenca), ki bo s strani podjetja pooblaščena za prijavljanje digitalnih potrdil v EPOS, in sicer za osebe, ki smejo v imenu podjetja vstopati v portal e-Carina in uporabljati aplikacije med katerimi je tudi E-TROD. To osebo se pooblati tako, da se izpolni obrazec »Pooblastilo za dodelitev in preklic vlog v podsistemu EPOS (eCarina)«. Pravilno izpolnjen obrazec in s strani upravičene osebe podpisano pooblastilo se pošlje na naslov Generalnega finančnega urada, Šmartinska cesta 55, 1000 Ljubljana. Dodatne informacije v zvezi z ureditvijo dostopa do informacijskega sistema ETROD nudi Sektor za centralno pomoč uporabnikom, na e-naslovu sd.fu@gov.si in telefonski številki: 05/297 68 00. V pomoč pri predložitvi obrazca TRO-RAZ preko informacijskega sistema E-TROD so vam navodila, ki se nahajajo v prilogi tega dopisa, prav tako so na voljo v okviru komponente »Obvestila” v informacijskem sistemu E-TROD.