Združenje malih trgovcev Slovenije

Novice


Arhiv: Poslovna priložnost: Največje pred-jesensko poslovno povezovanje iz več kot 25 ih panog članov GZS PTZ ,BNI skupine Karantanija in Sekcije trgovcev pri Obrtno-podjetniški zbornici

Rezervirajte si mesto in se preko spodnje prijavnice prijavite najkasneje do 1. septembra 2017. Novi znanci-nova izkušnja-več posla-posebne ugodnosti in nagrade -izjemna priložnost, ki je ne gre zamuditi! 5. septembra 2017 ob 6.50 zjutraj na GZS (dvorana A, 1. nadstropje) bomo organizirali največje pred-jesensko poslovno povezovanje. Cilj sestanka je namenjen izključno medsebojni pridobitvi poslovnih povezav. Na dogodku bodo prisotna uspešna podjetja iz več kot 25-ih različnih panog. Vsak udeleženec naj ima s seboj čim več vizitk. Jih potrebujete več? Sponzor dogodka Aero print, vam nudi ob tej priložnosti akcijsko ponudbo in sicer za vsak naročeni paket do 1. septembra, vam natisne dvojno količino vizitk (info@aeroprint.si ali 01 23 555 66).

Arhiv: Uveljavljen Aneks št. 2 h Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije

Arhiv: Uveljavljen Aneks št. 2 h Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije

V Uradnem listu RS št. 40, je bil dne 21.7.2017, objavljen Aneks št. 2 h Kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine Slovenije, ki velja od 22. julija. Spreminja besedilo sedmega odstavka 33. člena, ki delodajalcu nalaga, da v okviru 12-mesečnega obdobja delavcu omogoči kompenzirati presežek ur s prostimi urami, ki jih je opravil zaradi neenakomerne ali začasne razporeditve delovnega časa. V tarifni prilogi je spremenjeno besedilo 1. člena, ki določa najnižje osnovne plače za posamezne tarifne razrede, tako da se spreminjajo v dveh etapah: s 1.9.2017 in dodatno 1.3.2018 ter različno za posamezne tarifne razrede. Spremenjen je tudi 4. člen, ki določa nove višine povračil stroškov prehrane med delom.

Arhiv: Poletna znižanja - obvestilo trgovcem

Kljub temu, da trgovci, po ukinitvi Pravil pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, časovno niso več vezani na uvedbo razprodaje na prvi oziroma drugi delovni ponedeljek v juliju, v tem času vseeno praktično ni trgovca, ki se ne bi odločil za razprodajo ali drugo obliko znižanja cen. Tako tudi Tržni inšpektorat RS v času od 3. 7. 2017 dalje aktivno opravlja nadzor nad spoštovanjem zakonskih določil, ki urejajo to področje, skupaj z nadzorom otroških oblačil - vrvice in vezalke ter nadzorom glede označevanja tekstilnih izdelkov in obutve. Trgovci, ki se odločijo za uvedbo razprodaje, morajo spoštovati zlasti določbe Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) - 28. člen, in sicer predvsem glede objave razprodaje na krajevno običajen način, označenost blaga s ceno pred znižanjem in znižano ceno ter da najvišji odstotek znižanja (če je znižanje objavljeno v razponu, npr. od 20 do 50%) zajema vsaj eno četrtino vrednosti blaga v razprodaji. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam.

Arhiv: Obveznost za plačilo razlike trošarine ob zvišanju drobnoprodajne cene cigaret

Na podlagi devetega odstavka 8. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16; v nadaljevanjuZTro-1) nastane obveznost za obračun trošarine tudi takrat, ko se za drobno rezani tobak in cigarete zviša drobnoprodajna cena (DPC). Zaradi navedenega so osebe, ki imajo drobno rezani tobak in cigarete na zalogi zunaj trošarinskih skladišč, dolžne na dan pred zvišanjem DPC za drobno rezani tobak in cigarete, ki jih imajo na zalogi, opraviti popis ter davčnemu organu predložiti zapisnik o popisu ter obračun trošarine najpozneje 15. dan po popisu. Za potrebe zapisnika o popisu drobno rezanega tobaka oziroma cigaret se uporablja obrazec »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete«. Trošarina se plača najpozneje 60. dan po opravljenem popisu. Obračun trošarine iz zgornjega odstavka se davčnemu organu ne predloži, če je znesek trošarine, ki bi jo bilo treba obračunati, nižji od 10 evrov. V tem primeru se v zapisniku o popisu drobno rezanega tobaka oziroma cigaret, ki se predloži na obrazcu »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete« navede, da je znesek trošarine nižji od 10 evrov. V zvezi z navedenim vas obveščamo, da se bodo 11. 7. 2017 zvišale cene nekaterih cigaret blagovnih znamk Walter Wolf, JPS, Lucky Strike, Vogue in Rothmans. Razpredelnica s starimi in novimi DPC cigaret (Seznam drobnoprodajnih cen cigaret) se nahaja na spletni strani FURS. Glede na to, da se bo DPC cigaret spremenile 11. 7. 2017, morajo zavezanci opraviti popis zalog cigaret na dan 10. 7. 2017 in pristojnemu finančnemu uradu dostaviti zapisnik o popisu cigaret, ki se predloži na obrazcu »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak oziroma cigarete« do 25. 7.2017. Obveznost za plačilo razlike trošarine za znesek, ki je enaka ali višja od 10 evrov, zapade v plačilo na dan 8. 9. 2017. Plačilo se izvrši v dobro podračuna št. 01100-9991000033 – proračun države. Poleg številke 2/2 vplačilnega računa se na plačilnem nalogu obvezno navede tudi številko sklica, ki je določena z modelom 19: model 19, davčna številka plačnika - 08656. Pripomoček za izračun razlike trošarine bo dosegljiv na spletni strani FURS (Davki in druge dajatve, Trošarine, Novice). Po izpolnitvi navedenega pripomočka TRO-RAZ, se le-tega predloži FURS preko informacijskega sistema E-TROD, ki se nahaja na portalu e-Carina oz. se ga v papirni obliki pošlje pristojnemu finančnemu uradu. Do informacijskega sistema E-TROD zunanji uporabniki dostopajo preko portala e-Carina, ki je dostopen preko povezave https://ecarina.carina.gov.si. Vstop v portal e-Carina je možen samo uporabnikom, katerih digitalno potrdilo je prijavljeno v EPOS. Uporabnik vstopa v portal e-Carina na podlagi digitalnega potrdila in gesla, ki ga ob prijavi potrdila v podsistem EPOS prejme po elektronski pošti iz naslova edi.carina@gov.si. Podjetje, ki v podsistemu EPOS še nima prijavljenih digitalnih potrdil za osebe, ki bodo v njegovem imenu uporabljale aplikacijo E-TROD, mora predhodno določiti osebo (pooblaščenca), ki bo s strani podjetja pooblaščena za prijavljanje digitalnih potrdil v EPOS, in sicer za osebe, ki smejo v imenu podjetja vstopati v portal e-Carina in uporabljati aplikacije med katerimi je tudi E-TROD. To osebo se pooblati tako, da se izpolni obrazec »Pooblastilo za dodelitev in preklic vlog v podsistemu EPOS (eCarina)«. Pravilno izpolnjen obrazec in s strani upravičene osebe podpisano pooblastilo se pošlje na naslov Generalnega finančnega urada, Šmartinska cesta 55, 1000 Ljubljana. Dodatne informacije v zvezi z ureditvijo dostopa do informacijskega sistema ETROD nudi Sektor za centralno pomoč uporabnikom, na e-naslovu sd.fu@gov.si in telefonski številki: 05/297 68 00. V pomoč pri predložitvi obrazca TRO-RAZ preko informacijskega sistema E-TROD so vam navodila, ki se nahajajo v prilogi tega dopisa, prav tako so na voljo v okviru komponente »Obvestila” v informacijskem sistemu E-TROD.

Arhiv: OPOZORILO TIRS - NOVA EMBALAŽA TOBAČNIH IZDELKOV

Zakon o omejevanju tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI), ki je stopil v veljavo 11. marca 2017, je omogočil prodajo tobačnih izdelkov označenih v skladu z določili ZOUTI do 20. maja 2017. Po 20. maju 2017, tobačni izdelki brez novih, slikovno besedilnih zdravstvenih opozoril na embalaži, kupcem ne smejo biti več dostopni.

Arhiv: Poziv trgovcem - javni posvet (izpolnitev ankete) v zvezi s spremembami režima trošarine alkohol, tobačni proizvodi in energenti)

Evropska komisija ( v nadaljevanju EK) je v okviru priprav na revizijo horizontalne trošarinske Direktive objavila Poročilo o izvajanju in vrednotenju Direktive Sveta 2008/118/ES o splošnem režimu za trošarine. Poročilo predstavlja osnovo za morebitne bodoče spremembe Direktive. Direktiva Sveta 2008/118/ES določa splošne postopke za skladiščenje in gibanje trošarinskega blaga (alkohol in alkoholne pijače, tobačni proizvodi, energenti) v Evropski uniji. Pojasnjuje tudi postopke za odlog plačila trošarine, ki so na voljo pooblaščenim trgovcem za skladiščenje in gibanje trošarinskega blaga. V okviru priprav bodočih zakonodajnih sprememb na tem področju, EK organizira javno posvetovanje z vsemi zainteresiranimi deležniki. V skladu s tem vas pozivamo k izpolnitvi vprašalnika.

Arhiv: Sodelovanje VERIGE ZMTS in MKGP - Direktorat za kmetijstvo

15. marca so se predstavniki Združenja malih trgovcev Slovenije (ZMTS), ki sodelujejo v projektu VERIGA, srečali z ministrom za kmetijstvo mag. Dejanom Židanom. Cilj srečanja je bil informiranje ministrstva o aktivnostih članov VERIGE. Cilj verige ZMTS pa je povezovanje malih trgovcev in s tem obrat trenda upadanja njihovega števila in pojavnosti na podeželju. VERIGA je leto 2016 zaključila s 56 člani, v tem trenutku jih je 65. Cilj letošnjega leta je, povezati 100 malih trgovcev, potencial pa pridobiti 400 – 500 članov. Srečanje je bilo izhodišče za nadaljevanje sodelovanja in v skladu s tem so bili sprejeti naslednji sklepi: 1. Direktorat za kmetijstvo na MKGP posreduje GZS Uredbo o izvajanju ukrepa Sodelovanja. 2. MKGP informira vodstvo KGZS o Združenju malih trgovcev Slovenije, kot njihovem možnem partnerju. 3. MKGP posreduje GZS spisek vseh Lokalnih akcijskih skupin (LASov) v Sloveniji z nosilci oz. vodilnimi partnerji. 4. Na strokovnem nivoju se organizira sestanek s predstavniki Podjetniško trgovske zbornice in Direktorata za kmetijstvo glede razpisov. 5. Ponovno srečanje MKGP in Verige ZMTS se organizira v zadnji četrtini letošnjega leta (pregled realizacije).

Arhiv: Mestnim središčem vdahnimo več življenja - članek v Glasu Gospodarstva

Spodbujanje podjetništva je v prvi vrsti naloga mestnih oblasti, če želijo poslovno uspešnost mesta ter poskrbet za višji standard prebivalcev, poudarja Brane Lotrič, predsednik Upravnega odbora GZS Podjetniško trgovske zbornice. Mestna središča bi lahko bistveno bolje nadomestila nakupovalne centre kot prostor za pohajkovanje in srečanja, nadaljuje svoje razmišljanje. Celotni članek je na voljo TUKAJ.

Arhiv: Obveznost za plačilo razlike trošarine ob zvišanju DBP cigaret

FURS obvešča: Za drobno rezani tobak in cigarete na zalogi zunaj trošarinskih skladišč, so imetniki dolžni na dan pred zvišanjem DPC , opraviti popis ter davčnemu organu predložiti zapisnik o popisu ter obračun trošarine najpozneje 15. dan po popisu. Uporabiti je potrebno obrazec Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete. Trošarina se plača najpozneje 60. dan po opravljenem popisu. Obračun trošarine iz zgornjega odstavka se davčnemu organu ne predloži, če je znesek trošarine, ki bi jo bilo treba obračunati, nižji od 10 evrov. V tem primeru se v zapisniku o popisu drobno rezanega tobaka oziroma cigaret, ki se predloži na obrazcu »Obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak oziroma cigarete« navede, da je znesek trošarine nižji od 10 evrov. V zvezi z navedenim vas obveščamo, da se bodo 1. 3. 2017 zvišale cene cigaret navedenih v »Pripomočku za obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete z dne 28. 2. 2017«. Glede na to, da se bodo DPC cigaret spremenile 1. 3. 2017, morajo zavezanci opraviti popis zalog cigaret na dan 28. 2. 2017 in pristojnemu finančnemu uradu dostaviti zapisnik o popisu drobno rezanega tobaka oziroma cigaret, do 15. 3. 2017. Obveznost za plačilo razlike trošarine za znesek, ki je enak ali višji od 10 evrov, zapade v plačilo na dan 29. 4. 2017. Ker je to sobota, se rok prenese na prvi naslednji delovni dan, to je 3. 5. 2017.

Arhiv: Plačilo razlike trošarine ob zvišanju drobnoprodajne cene drobno rezanega tobaka in cigaret

3. 2. 2017 se bodo zvišale cene drobno rezanega tobaka in cigaret navedenih v »Pripomočku za obračun razlike trošarine za drobno rezani tobak in cigarete z dne 2. 2. 2017«. Razpredelnica s starimi in novimi DPC drobno rezanega tobaka in cigaret (Seznam drobno prodajnih cen cigaret, Seznam drobno prodajnih cen drobno rezanega tobaka) se prav tako nahaja na spletni strani FURS Glede na to, da se bodo DPC drobno rezanega tobaka in cigaret spremenile 3. 2. 2017, morajo zavezanci opraviti popis zalog drobno rezanega tobaka in cigaret na dan 2. 2. 2017 in pristojnemu finančnemu uradu dostaviti obračun razlike trošarine do 17. 2. 2017. Obveznost za plačilo razlike trošarine zapade v plačilo na dan 3. 4. 2017.